Wednesday, September 20, 2006

Life as a trader, my forex history

2 hari yang lalu kehidupan forex trader saya sekali lagi bermula selepas beberapa kali jatuh dalam bidang ini. Saya masih ingat beberapa tahun dan bulan yang lalu, bila trading tanpa arah (gambling) dilakukan dan kalau dikira dari segi kos, lebih kurang 1000-1200usd telah habis atas kesilapan trading yang tiada arah ini.


2 hari yang lalu saya memulakan trading dengan modal yang sangat kecil, cukup untuk test market dan trading skills saya sendiri. hasil daripada banyak membaca dan kawalan nafsu, disiplin dan money management, saya berjaya mendapat 30pips dari hari pertama trading.


hari kedua 93pips! sangat gembira! sebab inilah kali pertama berjaya "menghijaukan" trade2 yang ada, dan hari kedua semua trade hijau. tiada merah. dan ini bukan hasil dari gambling namun dari signal stoch oversold overbought yang saya analysiskan. saya juga bersyukur kerana benda ni juga agak tepat.


kalau dapat meneruskan rentak trading macam ni saya mungkin akan menimbang retire terus dari bidang Hyip dan sewaktu dengannya!


Ron

0 Comments:

Post a Comment

<< Home